Riippuratakoneissa raepuhallus tapahtuu suljetussa kammiossa täysin automaattisesti. Riippurata voi olla joko painovoimainen, single rata tai power&free rata. Puhalluskammiossa olevat suuttimien määräja liikealueet suunnitellaan kappaleen asettamien vaatimusten mukaan. Suuttimien liikeradat on helposti ohjelmoitavissa. Kappaleiden sisäpuolen puhallus on myös mahdollista.

FBR – 21×5

FBR-21×5-Son suunniteltu pyörähdyskappaleiden ulkopuoliseen ja sisäpuoliseen puhallukseen. Kappaleet ripustetaan koukkuihin ja ne pyörivät puhalluksen aikana. Sisäpuolen puhallus tapahtuu yhdellä erikoissuuttimella, joka ajetaan alapuolelat kappaleen sisään.

214_1

FBR – 18×4

FBR 18×4 on suunniteltu kaasupullojen puhallukseen. Kaasupullot tulevat määräaikaistarkastukseen ja tässä yhteydessä niistä puhalletaan vanha maali pois tarkastuksia varten. Koneessa käytetään teräväsärmäistä teräsraetta joka poistaa vanhan maalin tehokkaasti. Samalla kaasupullon pintaan syntyy teräväsärmäinen, karhea pinta, joka on erinomainen tartuntapinta uudelle maalille.

214_2

FBR-12×8-S

Tässä koneessa on erikoisvarustus auton vanteiden puhallukseen. Vanteet puhalletaan ympäriinsä puhtaiksi ja sen jälkeen ne menevät samalla ripustuksella maalaukseen.

214_3

FBR 18×6

Riippuradalla liikkuvat kappaleet voidaan puhdistaa tehokkaasti ja täysin automaattisesti. Radalla voi olla erikokoisia kappaleita satunnaisessa järjestyksessä. Kappaleen korkeus ja pohjan asema mitataan samalla kun se tuodaan sisälle puhalluskammioon. Puhalluskammiossa tapahtuu kappaleen puhallus suoritetun korkeusmittauksen perusteella. Raepuhalluksen päätyttyä puhalletaan kappaleen pinnalta pölyt pois paineilmapuhalluksella.

214_4